topbella

Selasa, November 09, 2010

WaHai haTi..TErSeNyUmLAh~

Wahai hati…
Senyumlah kau seperti bunga di pagi yang sedang mengembang
Senyumlah kau seperti rama-rama baru keluar dari kepompong
Senyumanmu bagaikan bintang-bintang bekerlipan di langit

Wahai hati…
Tutupilah kerisauanku dengan senyuman
Tutupilah kerinduanku dengan gelak tawa
Tutupilah kesunyianku dengan kenangan terindah

Wahai hati…
Kerisauanku itu menunjukkan aku mengambil berat tentang dia
Kerinduanku itu menunjukkan aku menyayangi dia
Kesunyianmu itu menunjukkan aku memerlukan dia

Wahai hati…
Sabarlah dalam menempuhi ujian dan dugaan ini
Usah khuatir usah resah
Tabahkan hatiku kuatkan semangatku

Wahai hati…
Berkat kesabaranku akan dibalas satu hari nanti
Kebahagian dan kegembiraan kelak akan menjadi milikku
Akan ku tunggu dengan penuh keredhaan dan kesabaran

Wahai hati…
Terimalah takdir Yang Maha Esa
Bersyukur dengan segala nikmat yang diberi oleh-Nya
Doa dan terus berdoa semoga Allah kurniakan yang terbaik buatku
INSYAALLAH....




0 ulasan:

.: EmPUnYa bLoG :.

Foto Saya
QaSeH
~" KEIKHLASAN cermin kesucian hati...SABAR itu penahan derita...KETENANGAN itu tanda REDHAnya jiwa" ~
Lihat profil lengkap saya