topbella

Isnin, Disember 06, 2010

AwAk...AwAk..AwAK...sAya sAyAnG aWak..... :)

Awak...
Saya akui awak bukan insan pertama dalam hati ini..
Pernah dulu seseorang mencuri hati ini
Tetapi,ia pergi jauh dari penglihatan..jauh dari perasaan...
Andai manusia bercinta atas dasar  perasaan yang belum pasti ikatannya..
Namun..saya akui setiap perkenalan tidak
Semestinya menjalinkan satu nama pertalian....
Andai hati awak resah..
Ingatlah...hati saya lebih resah memikirkan sayang
Yang tiada maknanya...
Kerana.....
Saya tak pasti adakah cinta di hati awk???
Awak...
Andainya hari ini saya hadir sebagai sahabat..
Izinkan saya menyayangi awk sebagai sahabat..
Andaikata esok saya sebagai teman  hidup...
Izinkan saya nyatakan yg saya akan menyayangi awk sebagai TEMAN HIDUP...
Dan...Andaikata saya bakal menjadi musuh awk..
Ingatlah awak adalah musuh yang amat saya sayangi...
Bila mengenag nasib hati..
Mereka akan tertawa melihat saya..
Menanti benda yang tak pasti...
Ingin saya hampiri..tetapi mereka berkata...
" tak perlu engkau mencari..mengejar mimpi yang tak pasti..
  hari ini ia pergi..mungkin esok ia akan dtg di sisi.."
Bila fikir sejenak..benar apa yang diungkapkan..
Tapi..sebaliknya hati adalah mainan perasaan...
Andaikata hati ini berperasaan..
Saya adalah manusia normal yang mengharapkan belaian..
Seorang insan yang tulus suci lahir dari hati bukan paksaan..
Pernah terdetik untuk meluahkan..
Namun sejuta tangan telah menahan..
Apa yang penting tak perlu menoleh pada benda yang belum pasti jawapannya....
Awak...
Dikesempatan ini...ingin saya nyatakan..
Sayang lahir dari tiga perasaan...
Andaikata salah satu perasaan itu adalah RINDU..
Bermakna awaklah insan yang bermain di hati saya..
Andaikata satu perasaan itu adalah DENDAM.....
Ingatlah!!
Awak adalah insan yang saya dendam dalam SAYANG!!
Dan andaikata satu lagi  itu adalah JUJUR..
Ingatlah bahawa saya SAYANG awak dengan
IKHLAS,SUCI dan JUJUR!!!
Allah bagi kita 24 jam sehari..
Tak salah sekiranya saya mahukan
5 minit dari masa awak..
Untuk menilai kasih sayang hubungan ini setakat mana.....
Andai hari ini kita tetap bersama..
Doakan kita akan tetap BERSAMA SELAMANYA..
Andai nya saya tak mampu SAYANG awak  dari dekat..
Izinkan saya SAYANG awak dari jauh..
KERANA..
"ANDAINYA KITA SAYANG SESEORANG ITU..JANGAN KITA MENGHALANG PERJALANANNYA..SEPERTIMANA DIA TIDAK PERNAH HALANG PERJALANAN KITA"
 




0 ulasan:

.: EmPUnYa bLoG :.

Foto Saya
QaSeH
~" KEIKHLASAN cermin kesucian hati...SABAR itu penahan derita...KETENANGAN itu tanda REDHAnya jiwa" ~
Lihat profil lengkap saya